Odbornici Skupštine grada Trebinja danas su, sa 18 glasova za, 4 protiv i jednim uzdržanim glasom, usvojili izvještaj o izvršenju budžeta grada od prvog januara do 31. decembra prošle godine.
„Ukupni budžetski prihodi i primici od prvog januara do 31. decembra prošle godine iznose 42.397.000 KM, što je 84,83 odsto od plana, a ukupni budžetski rashodi i izdaci su 42.388.163 KM ili 84,81 odsto od planiranog, što daje razliku u finansiranju od 8.837 KM. U okviru prihoda, poreski prihodi iznose 20.171.138 KM, što je 116,64 odsto od godišnjeg plana i veća su od prošlogodišnjeg ostvarenja, u istom periodu, za 20,22 odsto, a najveću stavku čini prihod od indirektnih poreza. Neporeski prihodi iznose 14.044.546 KM i ostvareni su sa 68,56 odsto od godišnjeg plana, što je, u odnosu na izvršenje u 2023. godini, manje za 11,26 odsto“, navela je, u uvodnim napomenama, Maja Sorajić Vučurević, v. d. načelnika gradskog Odjeljenja za finansije.
Gradonačelnik Trebinja Mirko Ćurić naveo je da je ponosan na postignute rezultate u protekloj, izazovnoj godini.
„Ponosan sam na kompletan tim Gradske uprave i direktore javnih ustanova i preduzeća, koji su se domaćinski odnosili prema budžetu. U izazovnoj godini došlo je do povećanja plata, odmah nakon usvajanja budžeta, pa je urađen rebalans budžeta. U suficitu smo, zahvaljujući štednji i domaćinskom pristupu budžetu. Pozitivno smo poslovali, shodno sredstvima koja su nam bila na raspolaganju. Nismo potrošili novac tek tako, ostvarene su brojne investicije i realizovani programi podrške za sve kategorije stanovništva, samo za programe samozapošljavanja, Grad Trebinje se obavezao da, u naredne tri godine, izdvoji milion 35.000 KM, uz podršku do 40.000 KM po korisniku, niko u regionu ne daje toliko“, istakao je prvi čovjek grada.
Maja Sorajić Vučurević, v. d. načelnika gradskog Odjeljenja za finansije navela je da stanje duga, po ukupno sedam kredita, na dan 31. 12. 2024. godine, iznosi 23.676.011, 29 KM, pri čemu je ukupna zaduženost grada 7,07 odsto, a zakonski maksimum je 18 odsto.
“Tokom prošle godine nije bilo korištenja sredstava budžetske rezerve, a na dan 31.12.2024. godine Grad Trebinje nije imao obaveza po izdatim garancijama“, precizirala je Sorajić Vučurević.
Na današnjem skupštinskom zasjedanju, prihvaćeni su izvještaji o utrošku sredstava budžetske rezerve u prošloj godini, stanju duga i izdatim garancijama na dan 31.12.2024. godine, kao i izvještaji o utrošku sredstava dobijenih od vodnih i koncesionih naknada, o utrošku sredstava Grada Trebinja prikupljenih na osnovu primjene Zakona o zaštiti od požara, izmjene i dopune programa zajedničke komunalne potrošnje te izmjene i dopune programa odražavanja lokalnih i nekategorisanih puteva i gradskih ulica za prošlu godinu.
Prihvaćen izvještaj o ostvarivanju programa rada Skupštine grada Trebinja
Trebinjski odbornici danas su, većinom glasova, usvojili izvještaj o ostvarivanju programa rada Skupštine grada Trebinja za period januar-mart 2025. godine.
U uvodnim napomenama, Zdravko Butulija, predsjednik lokalnog parlamenta, naveo je da je Skupština grada, kao predstavničko tijelo građana, u proteklom periodu, izvršavala svoju funkciju, u skladu sa Zakonom o lokalnoj samoupravi, Statutom Grada Trebinja, Poslovnikom o radu Skupštine grada i Programom rada Skupštine grada Trebinja za 2025. godinu.
„Skupština je prvu sjednicu održala 10. decembra 2024. godine, a u izvještajnom periodu, aktivnostima Skupštine bila su obuhvaćena i pitanja koja nisu predviđena Programom, ali su se pokazala značajnim za razvoj našeg grada, za ostvarivanje funkcije lokalne samouprave i interesa stanovništva“, naveo je Butulija.
Usvojena odluka o poskupljenju usluge prikupljanja i odvoza komunalnog otpada
Na osnovu zahtjeva „Komunalno“ a. d. Trebinje, Skupština grada Trebinje danas je, većinom glasova, nakon duže rasprave, prihvatila odluku o povećanju cijene usluge prikupljanja i odvoza komunalnog otpada.
„Cijena za domaćinstva će biti 0,16 KM po metru kvadratnom, za republičke i gradske ustanove – 0,24 KM, za pravna lica organizovana kao društvo sa ograničenom odgovornošću i akcionarska društva – 0,31 KM, sve bez PDV-a. Za samostalne preduzetnike određeni su paušalni iznosi, u tri kategorije, koji će se plaćati na mjesečnom nivou, i to paušal 1 – mesnice, piljare, restorani 62,4 KM, paušal 2 – kafići, brza hrana, apoteke, vulkanizeri 43, 20 KM te paušal 3 – advokati, zlatare, butici – 24 KM”, navodi se u odluci.
Milan Mandrapa, direktor preduzeća „Komunalno“ a. d. Trebinje podsjetio je da su važeći cjenovnici usluga prikupljanja i odvoza komunalnog otpada iz 2004. i 2009. godine.
“Do danas se nisu mijenjale cijene za kategoriju pravnih lica, a u međuvremenu je došlo do porasta troškova u svim segmentima procesa rada, povećane su cijene repromaterijala, energenata, rastuća inflacija je uticala i na naše poslovanje. Povećanje cijena usluga je umjereno, ne predstavlja značajno opterećenje za naše korisnike, a dodatnim sredstvima omogućiće se redovno servisiranje, investiciona ulaganja, nabavka novih radnih mašina i opreme, održavanje likvidnosti preduzeća i bolji finansijski uslovi za radnike”, naveo je Mandrapa.
Spasoje Radović, v. d. načelnika Odjeljenja za komunalno-inspekcijske poslove rekao je, pored ostalog, da se uvodi posebna naknada za održavanje komunalne opreme, mreže, sortiranje i reciklaža otpada u paušalnom iznosu od 0,85 KM, bez PDV-a na mjesečnom nivou, a koja će se koristiti za održavanje kontejnera, kanti i ostalih posuda za odlaganje otpada, formiranje i održavanje „ekoloških ostrva“, aktivnosti sortiranja i reciklaže otpada, što će rezultirati boljom opremljenošću naselja komunalnom opremom i omogućiti kvalitetnije pružamnje komunalne usluge.
On je naveo da su izmjenama odluke o prikupljanju, odvoženju i deponovanju komunalnog otpada, vlasnisi stambenih i poslovnih prostora u kojima se povremeno boravi, odnosno koji se povremeno koriste, dužni da plate naknadu za korištenje komunalne usluige, čiji su period korištenja dužni da dokažu.
Na odborničko pitanje o rješavanju pitanja gradske deponije Obodina, Radović je podsjetio da je urađena građevinska dozvola za otvaranje izgradnje reciklažnog centra, vrijednosti 16.500.000 KM te da postoje obećanja za dobijanje granta za pokretanje javne nabavke za realizaciju ovog projekta.
“Trebinje je jedno od tri lokalne zajednice u RS koji će za ovakav projekat dobiti podršku Vlade RS, preko Svjetske banke ili grantova, činimo sve da se ovaj problem riješi”, podvukao je Radović.
Naplata parkinga na novim lokacijama u Trebinju
Na današnjem skupštinskom zasjedanju usvojena je odluka kojom se proširuje zona naplate parkinga, čime će se broj broj parking mjesta pod naplatom povećati za oko 60.
Parking će se ubuduće naplaćavati na javnom parking prostoru u ulici Obala Luke Vukalovića na Rastocima (kod mostića), ulici Nikole Tesle u Bregovima i ulici Vojvode Stepe Stepanovića (od Luča do magistralnog puta Trebinje-Ljubinje).
U Trebinju se do sada parking naplaćivao na 1.100 parking mjesta, podijeljenih u dvije zone.
Usvojena informacija o osnovnim pokazateljima finansijskog poslovanja privrede Grada Trebinja u 2024. godini
Trebinjski odbornici danas su usvojili informaciju o osnovnim pokazateljima finansijskog poslovanja privrede Grada Trebinja u 2024. godini.
U uvodnim napomenama, Branislav Kešelj, v. d. načelnika Odjeljenja za turizam, zaštitu životne sredine i preduzetništvo, rekao je da je privreda u prošloj godini poslovala pozitivno i da je finansijski obračun Agenciji APIF dostavilo 395 poslovnih subjekata i 98 preduzetnika.
„Ukupni prihodi privrede u 2024. godini iznosili su 1.638.446.516 KM, dok su u 2023. godini bili 1.729.934.796 KM, što pokazuje da je u prošloj godini došlo do smanjenja prihoda za pet odsto, što je uslovljeno i opštom situacijom kako kod nas, tako i u regionu i svijetu. Od ukupno 98 velikih preduzetnika, 78 velikih preduzetnika ostvarilo je veće prihode od rashoda i iskazali su ukupni neto dobitak od 3.593.445 KM, a 20 velikih preduzetnika imali su veće rashode od prihoda, sa neto gubitkom od 189.094 KM. Kod velikih preduzetnika, zaposlena su 283 radnika, što je više za dva odsto u odnosu na 2023. godinu“, rekao je Kešelj.
On je dodao da je ukupan broj zaposlenih lica na kraju 2024. godine iznosio 9.034 lica, što je, u odnosu na 2023. godinu, više za 183 lica, a na evidenciji Biroa Trebinje, na kraju 2024. godine je bilo 1.559 lica, koja aktivno traže posao.
Prema njegovim riječima, broj preduzeća, prema klasifikaciji djelatnosti u 2024. godini, u odnosu na 2023. godinu, povećao se u sektoru električne energije i gasa, građevinarstva, trgovini, djelatnosti pružanja smještaja, stručne, naučne i tehničke djelatnosti.
Nakon skupštinske pauze, u poslijepodnevnom dijelu zasjedanja Skupštine grada, odbornici su, većinom glasova, usvojili izvještaj o provođenju „Strategije razvoja poljoprivrede i ruralnog područja grada Trebinja 2023-2027“ za prošlu godinu, program mjera sistematske preventivne deratizacije te program mjera za sprečavanje i suzbijanje zaraznih bolesti na području grada za ovu godinu, kao i odluke koje se odnose na izmjene i dopune dijela regulacionih planova „Zasad polje“ i „Južni gradski izlaz“.
Prihvaćeno je Pismo namjere Fudbalskog saveza RS o potpisivanju ugovora između ovog saveza i Grada Trebinja, čime bi se definisali međusobni odnosi.
„Razlog za donošenje ove odluke je davanje saglasnosti gradonačelniku Mirku Ćuriću za podršku realizacije ciljeva iz Pisma namjere, koji se odnose na izgradnju Trening centra Fudbalskog saveza RS na području Trebinja“, naveo je Siniša Vučurević, v. d. načelnika Odjeljenja za kapitalne investicije.
Tokom razmatranja odluke o dodjeli javnih priznanja, podržana je odluka da zvanje „Počasni građanin Trebinja“ može ponijeti samo jedna osoba, da se godišnje mogu dodijeliti najviše dvije Povelje grada te da se, umjesto zahvalnice, ubuduće dodjeljuju plakete Grada Trebinja, i to – najviše pet plaketa.