29.12.2021.
Moderne tehnologije i javno-privatno partnerstvo kao podrška turizmu u Trebinju

U organizaciji Razvojne agencije Grada Trebinja “TREDEA” danas je u Trebinju održana druga fokus grupa projekta ‘EMOUNDERGROUNDS” na kojoj su učestvovali pojedinici i predstavnici institucija  koji se na direktan ili indirektan način bave upravljanjem kulturno-istorijskim i prirodnim nasljeđem i turizmom u ovom hercegovačkom gradu.

Cilj ove aktivnosti bio je usmjeren ka analizi zaključaka prve fokus grupe odnosno prijedlozima za unapređenje kulturno-turističke ponude te lokalne ekonomije uopšte pa su se teme kojima su se učesnici bavili na drugoj fokus grupi bile javne politike, modeli javno-privatnih partnerstava, nove tehnologije u turizmu i umreževanje na lokalnom, regionalnom i transnacionalnom nivou.

Za razliku od prve fokus grupe na kojoj su učesnici analizirali stanje lokalnih i potencijalno novih turističkih sadržaja kao i unapređenje postojećih kulturno-istorijskih i prirodnih atrakcija na drugoj fokus grupi  usaglašene su teme za obuke vezano za gore-navedene oblasti.

Učesnici su dali i preporuke za unapređenje javnih politika u tim oblastima koje će doprinijeti kvalitetnijem učešću i boljem pozicioniranju gradova uključenih u ovaj projekat kada su u pitanju zajedničke turističke ponude te promocija, praćenje trendova i uvođenje modernih
tehnologija u prezentaciju turističkih atrakcija.

Koristeći metodologiju koja se primjenjuje u radu fokus grupa zaključci i preporuke koje su učesnici danas donijeli doprinijeće identifikaciji potreba za obukama te oblikovanju programa obuka kao i razvijanju zajedničkih, transnacionalnih smjernica za kreiranje preporuka za javne politika i njihovo praćenje.

Inače glavni cilj projekta „EMOUNDERGROUNDS“ je povećanje atraktivnosti i konkurentnosti uključenih teritorija u cilju jačanja društvenog i ekonomskog razvoja te održivog i pametnog rasta cijele makro-jadranske regije unapređenjem novog integrisanog turističkog proizvoda zasnovanog na naprednim tehnologijama i inovativnim marketinškim alatima.

Projekat “EMOUNDERGRPUNDS“ se sprovodi u sklopu programa transnacionalne saradnje „Interreg ADRION“, a pored Trebinja učestvuje još devet partnerskih zajednica iz Italije (Nardo, Carpi), Grčke (Andravida-Killini), Hrvatske (Rijeka i Šibenik), Slovenije (Koper, Ivančna Gorica), Crne Gore (Bar) i Albanije (Kukeš).